ECTS I BOLONJSKI PROCES
Jedan od osnovnih “alata” u izgradnji jedinstvenog prostora evropskog obrazovanja jeste ECTS – Evropski sistem prijenosa bodova, koji nacionalnim sistemima širom Evrope omogućuje efikasnu pokretljivost studenata i profesora na nivou Evrope. ECTS je osmišljen kao jedinstveni sistem koji omogućuje lakšu prepoznatljivost i poređenje različitih obrazovnih programa na univerzitetima i drugim visokoobrazovnim institucijama Evrope. Sistem je zasnovan je na bodovima (kreditima) koji izražavaju opterećenje studenta u savladavanju određenog programa studija.
Drugim riječima, to je “faktor težine” nekog predmeta ili studija. Radi racionalizacije prostora studija u Evropi, dogovoreno je da je za jednu akademsku godinu potrebno sakupiti 60 ECTS bodova, odnosno 30 za semestar, to jest 20 za trimestar. Primjena ECTS-a, u univerzitetskoj praksi doprinosi većoj pokretljivosti studenata u Evropskom prostoru visokog obrazovanja, uz mogućnost prijenosa i akumulacije bodova stečenih na različitim institucijama, čime se stvaraju polazne pretpostavke kvalitetne međuuniverzitetske saradnje. ECTS nije samo to. On je i najbolji indikator profila studija kojeg je student završio, pa je tako i od velikog značaja za poslodavce. Credits (bodovi ili kreditne tačke) ključni su element ECTS-a. Bodovi (krediti) dodjeljuju se pojedinim kursevima, modulima i predmetima, kao i drugim oblicima savladavanja predviđenog programa studiranja kao što su projekti, seminari, studije, eksperimentalni radovi, ispiti, radovi na terenu, disertacije.
ECTS predstavlja kvantitativno mjerilo ukupno uloženog rada studenta u savladavanju predviđenog gradiva i dodjeljuju se studentu nakon uspješnog okončanja određenog programa. ECTS je, prije svega, efikasan instrument za kreiranje transparentnosti programâ koje nude visokoobrazovne institucije i diplome koje izdaju. ECTS na lakši način povezuje institucije i tako širi mogućnost izbora za studente. Također, sistem obrazovnim institucijama olakšava priznavanje rezultata studenta u savladavanju odrenenog programa studija putem opšteprihvaćenih mjerila za njegovo vrednovanje.
Time se obezbjeđuje jedinstven pristup u tumačenju nacionalnih sistema visokog obrazovanja u cijeloj Evropi. Danas ECTS ima i šire dimenzije u odnosu na period kada je on tek uspostavljen. Naime, on je i mjera akumulacije bodova (kredita), tako da ćete ga sresti i s oznakama ECTS (European Credit Transfer and Acumulation System). No, u osnovi opšta zamisao ECTS-a jeste omogućavanje fleksibilnosti i akumulacije bodova studentima, kako na svojoj obrazovnoj ustanovi, tako i u širem prostoru akademskog obrazovanja.
STUDIRANJE PREMA BOLONJSKOJ DEKLARACIJI
Prema Okvirnom zakonu o visokom obrazovanju Bosne i Hercegovine, koji je usklađen sa bolonjskom deklaracijom, na akademskim studijama postoje tri ciklusa: dodiplomske akademske studije (u trajanju od 3 i 4 godine) i postdiplomske akademske studije ( magistarski u trajanju od 2 i 1 godine i doktorski studij u trajanju od 3 godine). Ovdje se izuzimaju studije farmacije 300 ECTS. Studijski programi Viktoria Internacionalnog univerziteta su zasnovani na evropskom sistemu za prenos i prikupljanje bodova (European Credits Transfer System – ECTS), odnosno, tzv. kreditni sistem studiranja. Osnovne karakteristike studiranja po bolonjskom procesu su:
TRAJANJE STUDIJA